Biografi

1948, bor och är verksam i Kristinehamn
Utbildningar:
2010 - 2013
Studier i måleri, Gerlesborgsskolan, Bohuslän, under målarperioder för professor Georg Suttner för... Läs hela

Statusuppdateringar

2019-11-15 22:14:20
Daphne, olja på duk, utförd på uppdrag av Lions Club i Kristinehamn. Originalet, tillika vinst i 2019 års jultjuga till förmån för diakoniverksamhet, visas nu i Turistföreningens lokal. Ett hedrande och mycket inspirerande uppdrag!
2019-11-15 22:04:07
Installationsvy från Värmlands Museum och Värmlands Konstnärsförbunds 100-års-jubileum, med målningen Etyd överst till höger i bild. Fler foton från vernissagetillfället finns på nätet, webbsida: https://www.varmlandskonstforening.se under länken FACEBOOK, under rubriken inlägg 13 oktober. Foto: Sten Elfman.
2019-10-08 11:07:39
Välkommen på vernissage på Värmlands museum den 12 oktober 2019 där Värmlands konstnärsförbunds 100-års-jubileum firas med utställning av förbundets medlemmar i samverkan med Värmlands konstförening. Jag medverkar med verket Etyd; i kol, tempera och olja på duk, 150 x 140 cm, inspirerat av Rackstadkonstnären Bror Ahlgrenssons stämningsmåleri Skymningsglöd, såsom en tavla i tavlan. Foton nedan av Etyd, först under process i ateljén och därefter uppställd i motivets ursprungsmiljö, klar för leverans. Utställningen öppnas 11.00, och invigs 13.00 med tal av förutvarande landshövding och riksmarsalk Ingemar Eliasson. Utställningsperiod: 12 oktober - 1 december.
2019-10-07 13:19:34
Målningen Etyd i motivets ursprungsmiljö.
2018-09-22 20:33:51
Målningen Under the Golden Impact (i bild nedan) berör motivkretsen "dansen kring guldkalven" genom sin närbesläktade symbol av dubiös rikedom här i form av ett lyxföremål, ett gyllende Fabergé-ägg. Under the Golden Impact har antagits till Edsviks Höstsalong 2018, tillsammans med ytterligare ett verk i olja på duk med titeln Oh God, She really Cared for Bukefalos. Välkommen! Utställningen pågår 4-28 oktober 2018.
2018-09-18 15:50:05
I triptyken On Church too – and Another Madonna (här centrumpanelen, något beskuren) ses madonnan i färd med att anteckna iakttagelser som hon fram till nu låtit passera. Välkommen att se triptyken i sin helhet på Kristinehamns konstmuseum, Panncentralen, den plats som i år huserar Värmlands Konstförenings Höstsalong 2018. Utställningen pågår 13 oktober till och med den 11 november.
2018-07-20 01:08:42
Getting It Down. Positionering i växelverkan. Tonbotten i kromoxidgrönt. På plats i Karlskoga Konsthall. Foto: https://nwt.se/karlskoga-degerfors/kt-kuriren-noje-kultur 7 juli 2018
2018-07-20 00:56:00
Il Duce på plats i Karlskoga Konsthall , grundlasur i järnoxidsvart, Foto: https://nwt.se/karlskoga-degerfors/kt-kuriren-noje-kultur 7 juli 2018
2018-07-20 00:18:58
En återblick på staffli-arbete inför utställning i Karlskoga Konsthall – Il Duce i väntan på lasering.
2018-06-20 19:19:23
Studie (detalj) till The Harvest Temple.
2018-06-20 19:01:30
Skördearbete i september månad. Bröderna Limbourgh. Bildkälla: Les Très Riches Heurs du Duc de Berry: https://www.wikipedia.se
2018-06-03 12:48:59
Vad i ett samtidsmåleri kan motivera en referens till de nederländska miniatyristerna och bröderna Pol, Jean och Hermant de Limbourghs illuminationer i tideboken Les Très Riches Heurs du Duc de Berry, utförda 1412-1416 för hertigen Jean de Berry. I grevens hägn ses hans bönder utföra vad årets skilda månader förutsatte i dåtidens agrarsamhälle. Bondelivet framställs utan förskönande framställningar, ofta i burlesk anda, i kontrast till den nobla gestaltningen av hovets parallella livsföring. Jag prövar hållbarheten i denna utgångspunkt genom att gestalta en skördescen i en historiserande skildring inför en grupputställning i Karlskoga Konsthall 7-22 juli, arrangerad av Karlskoga Konstförening. Inför utställningen beviljades jag utställningsbidrag av Sveriges Konstföreningar. Som exempel på ovannämnda referens ses ovan bröderna Limbourghs illumination av skördearbete i september månad. Till sist i denna kommentar: Sveriges Konstföreningar rekommenderar ett användande av organisationens logga och texttillägg (vänligen se bifogad bild) vid beviljande av utställningsersättning i samband med respektive utställning. Bildkälla: Les Très Riches Heurs du Duc de Berry: https://www. wikipedia .se Utställningen arrangeras med stöd av Sveriges Konstföreningar
2018-05-14 22:39:45
Elysée, 125x110 cm, olja på duk. Meissen-urnan som motivkrets erbjuder en mångfacetterad hågkomst av något undflyende från barndomen, - såsom här en uppsättning livdjur, de flesta förknippade med upplevelser av vänskapsband.
2018-05-05 17:04:57
Måleri igen; ett uppdaterat och ett påbörjat under arbetsperiod med konstnärskollegor Gerlesborgsskolan april. Motiv i bild till höger: The Perpetual Secretary
2018-05-05 15:38:32
Ateljémiljö. Bilder under uppbyggnad, här till vänster The Daring Mandrill och Exposé.
2018-05-05 15:32:32
I ett samarrangemang av Torsby Kammarmusikvänner och Norra Värmlands Konstförening, bjöd Anders Lagerqvist, violinist och konstnärlig ledare, tillsammans med pianisten, tillika professor i piano vid Kungliga Musikhögskolan, på en oförglömlig upplevelse med inslag av konsertprogrammet "På spaning efter en violinsonat" – en musikalisk resa i Marcel Prousts fotspår" vid Värmlands Konstförenings Vårsalong I bild ses kammarmusikerna framföra sina tolkningar i Prostgårdslagårns utställningshall, ett rum med utmärkt akustik. I förgrunden ses Inga-Lena Klenells glasskulptur Jordart. Foto, (något beskuret): https://www.facebook.com/pg/ NVK-norra-värmlands-Konstförening.
2018-05-05 15:27:09
Målningen Exposé nedan, något beskuren, utställd på Vårsalongen 2018 i Torsby, är ett idémåleri vars utgångspunkt är föreställningen om det ohöljt uppburna, som traditionella heroer till häst representerar, ofta som hågkomst av någon krigisk bragd. Här tronar i stället Minerva, konstens och hantverkets beskyddarinna i romersk mytologi. Fäst vid en avbildning av en Meissen-urna, kan hon tjäna idén om konstnärers estetiska strävan.
2018-04-15 19:44:50
Några foton från Värmlands konstförenings Vårsalong 2018, i Prostgårdslagårn, Torsby. I en vy från utställningen, i foto från konstföreningens hemsida, syns i förgrunden Maria Vallgrens bronsskulptur "Med dig är jag ett", och i vänster i bild, Joakim Johanssons oljemålningar "Dad", "Why not", och "Duvan". Till höger mitt måleri i olja "Under the Golden Impact".
2018-04-12 23:55:53
Inför Värmlands Konstförenings Vårsalong 2018, Prostgårdslagårn, Torsby. Foto: Aron Eriksson, NWT
2018-04-12 23:49:09
Välkommen på vernissage till Värmlands Konstförenings Vårsalong 2018 den 14 april, Prostgårdslagårn, Torsby. Konstföreningen bjuder till vårsalongerna in medlemmar i Värmlands Konstnärsförbund att ställa ut tillsammans med förbundets nya medlemmar. Mer att läsa för den intresserade inför utställningen återfinns på webbsajterna i NWT på https://www.nwt.se/kultur//2018/04/11/varsalong-med-bredd, respektive Värmlands Konstförenings webbsajt: https://www.varmlandskonstforening.se/index.php/utstaellningar. Ovan ett foto från NWT:s kulturbevakning – min senaste målning med titeln Under the Golden Impact från tisdagens utställningshängning . Vernissage hålls lördag 14 april kl 12-17. med invigning kl 15. Invigningen följs av en konsert med violinisten Anders Lagerqvist och pianisten Mats Widlund. Värmlands Konstförenings Vårsalong 2018 är i år ett samarrangemang med Norra Värmlands Konstförening. Nedan: Margareta Säfströms målning Cross Roads återfinns på salongens vernissagekort.
2017-12-14 22:58:50
Inbjudan att ställa ut i Karlskoga Konsthall den 7 - 22 juli 2018 i grupputställning. Tre utställare – tre inriktningar; figurativt måleri, abstrakt måleri och skulptur.
2017-12-14 22:52:30
Studie från 2017, efter Sanzio da Urbino, 41 x 31 cm, blyerts på papper.
2017-12-14 22:37:26
Studie i vinylfärg/Flashe, från 2012, efter Giovanni Bellini, Portrait of a man, 39,2 x 28,0 cm, svart krita, med tunn lavering i grått, på papper, här fritt kolorerad. Jag tillreder färgen från en bas av Senneliers Caparol Vinyl Binding Medium, vilken kan få en högre viskositet vid en tillsättning av methylcellulose.
2017-09-29 00:27:31
Min mejl-adress : bybergchristina@gmail.com
2017-09-29 00:03:19
Välkommen till Edsvik Konsthall höstsalong 2017, där jag deltar med ett verk. För den intresserade har jag möjlighet att skicka en vernissageinbjudan (vänligen se affisch nedan)som en pdf-fil. För det behöver jag få en mejl-adress senast 18.00 fredag den 29 september och kommer också att göra mitt bästa för att överföringen ska fungera.
2017-09-28 23:49:58
Jag har turen att få delta i två höstsalonger 2017: Edsvik Konsthalls Höstsalong och Värmlands Konstförenings Höstsalong, i Kvadraten Kristinehamns konstmuseum. På Edsvik deltar jag med en Pontormo-inspirerad drömsekvens, vilken också tilltalade jurupersonen på Rackstadmuseet där den ställdes ut 2016.
2017-09-28 23:21:21
2017-09-28 23:20:16
Det drömska anletet, den skruvade posen i den italienske manieristen Jacobo da Pontormos (1494-1557)skiss nedan, inspirerade mig att teckna ned förvrängningen i en drömsekvens i havsmiljö och låta det komma till uttryck i ett måleri i olja på duk (nederst).
2017-09-28 22:54:28
2017-09-28 22:43:46
2017-09-28 22:35:47
Jag deltar med ett oljemåleri, Elysée, i Värmlands Konstförenings Höstsalong i Kvadraten, Kristinehamns konstmuseum med vernissage lördag 30 september. Utställningen pågår till och med den 5 oktober. Öppet lör - sön 11-16, tis-fre 11-18. Välkommen!
2017-09-28 22:18:07
2016-10-10 17:05:43
2016-10-10 17:04:12
2016-10-10 17:03:25
Höstsalongen 2016, med vernissage lördagen den 1 oktober och sista utställningsdag den 6 november, äger i år rum på Rackstadmuseet i Arvika, i arrangemang av Värmlands Konstförening. Två av mina bilder i olja på duk – \"Alice\" och \"Chimär\", i bild ovan, antogs av juryn. Klockan 13.00 och cirka en timme framåt fanns jag på plats för samtal kring dessa bilder för intresserade besökare. En utförligare presentation av utställningens omfattning och juryarbetet, finns att läsa på Värmlands Konstförenings hemsida, varmlandskonstforening.se där också verkförteckningen står under fliken utställningar, och vimmelbilder från vernissagen visas. Mer om Höstsalongen 2016 finns att läsa på rackstadmuseet.se/utställningar Rackstadmuseets hemsida
2016-10-10 16:11:36
2016-10-10 16:10:35
\"Detta är en äventyrspiga!\" En grupp bildkonstnärer står samlade i Gerlesborgsskolans stora ateljé, kommenterar bildmotiv och följer varandra i måleriprocessen. En alumn-grupp har bildats under den senaste målarperioden nu i maj 2016. Det huvudsakliga syftet är att, såsom förutvarande elever till professor Georg Suttner, \"... utveckla och främja såväl den individuella som gruppens konstnärliga produktion, genom reflekterande praktik och samtal utifrån Suttners konstsyn och pedagogik\". (Ur \"Förslag till bildandet av en alumn-grupp, med utgångspunkt i Georg Suttners konstsyn och pedagogik.\" i ett PM daterat 2016-04-25, där jag vänder mig till Gerlesborgsskolans ledning och deltagare i Öppen ateljé Georgs Vänner, vilket senare är benämningen på målarperioder efter Suttners bortgång 2014.) Den lilla flickan i motivet samtalar vi således om genom att skilja mellan bildens föreställande verklighet – i detta fall en ung flicka, och bildens reella verklighet, vilken utgår från hur konstnären i måleriet lyckats förmedla och sammansmälta bildens uttryck till en övertygande enhet med de medel och tekniker som konstnären har att tillgå vid den visuella gestaltningen, såsom exempelvis val av färg, komposition, skala, gestik, uttryck, ton. Bilden av den unga flickan som visas ovan, i olja på duk, har titeln \"Alice\" och finns tillsammans med bilden \"Chimär\", även att se på 2016 års Höstsalong på Rackstadmuseet Arvika.
2016-04-08 10:00:41
Christina Byberg – måleri från ett inre scenrum, Konsthallen Hammarö Bibliotek, 23 mars - 23 april 2016. Några ord om utställningen, dess tema och inriktning av allegorisk gestaltning. Foto: Sten G. Elfman; samtliga foton i samband med utställningen och dess bilder. Genom sin konstsyn och pedagogik, som till dels influerats av hans tid som elev till en av kubismens portalgestalter, Fernand Legèr, gav mig Georg Suttner redskap, oumbärliga för gestaltningen av min bildvärld. Utställningen visar dels ett urval bilder som utgör essensen av en sammanhållen stil utifrån samtal om konstnärskapet till och med 2013, dels bilder därefter och till mars 2016, vilka befäster den fortsatta inriktningen att i processen gestalta och klargöra betydelsen av bilder från ett inre scenrum. För gestaltningen av min bildvärld har jag, – med kärleksfulla referenser till konsthistorien, valt att utgå från klassisk allegorisk genre med allmängiltiga ämnen framställda i didaktiskt syfte. Motiven är ofta atleter i typiska poser hämtade från idrottens värld och från personliga erfarenheter av simsport, ridsport och segling. Däremot individualiserar jag framställningen så att det undervisande samtalet riktas mot mitt inre rum där sanningen om mig själv kan speglas genom motivvalet. Det ger mig också möjlighet att ikläda mig roller, vilket kan tydliggöra karaktärsdrag så att de kan blottställas. I bilden Fursten, vill jag exempelvis för mitt inre blottlägga och överväga ett drag av högmod. Varmt välkomna att se utställningens bilder! Jag finns på plats fredagarna 15 och 22 april och ser fram emot mötet med besökare, och möjligheten att få utvecklas som konstnär genom att få ta del besökarnas intryck.
2016-04-08 09:06:47
Vernissage Konsthallen Hammarö Bibliotek onsdag 23 mars. Flickan i bild: - Jag kan också hoppa högt!
2016-04-08 09:01:14
Unga vernissagebesökare framför bilden Karriär.
2016-04-08 08:58:50
I september 2015 påbörjades bilden Slör, (nederst i foto) på Gerlesborgskolan. Där vidareutvecklar och förvaltar en grupp konstnärer i sitt konstnärskap, under målarperioder vår och höst, den kunskap och syn på måleri som Suttner delade med sig av i individuell handledning och i seminarier.
2016-04-08 08:56:17
Ovanför mitt huvud ses bilden Fursten, i vars motiv jag för mitt inre vill blottlägga och överväga ett drag av högmod.
2016-04-08 08:54:16
Bilden Karriär får ett lyft. Motivet, – en allegori över konstutövande.
2016-04-08 08:51:06
I samtal med besökare under bildhängning, Konsthallen Hammarö Bibliotek.
2016-04-08 08:49:38
Överst till vänster i foto ses bilden Utsikt mot Sankt Peterskyrkan. Bilden målades under handledning av Suttner 2011, och var utgångspunkt för hans tal och happening vid målarperiodens avslutning, Gerlesborgsskolan.
2016-04-08 08:46:45
Bilden Show med motiv från flyguppvisning i Dala Järna 2012. I motivbildens föreställande verklighet ses tre plan av märket Sukhoi SU-26 och i ynglingens väst en referens till och hommage à Caravaggio; Boy with a Basket of Fruit.
2016-04-08 08:42:23
Inför utställning Christina Byberg – måleri från ett inre scenrum, Konsthallen Hammarö Bibliotek, 23 mars - 23 april 2016. Bilderna Fux, Nike 1, diptyk, och i bakgrunden glimtar av Show och Karriär i ateljémiljö klara för transport. Foto: C. Byberg
2016-04-08 08:38:31
2015-09-07 04:08:38 FRÅGOR OCH SVAR OM DET EGNA MÅLERIET Fråga (F): – Berätta om din konstnärliga bakgrund. Svar (S): – Färg och form har alltid funnits i mitt liv som starka komponenter, men framför allt tecknandet har triggat igång fantasivärldar som jag upplevt som verkliga. Men min yrkesbana kom i stället att handla om språkutbildning som gymnasieadjunkt i svenska och engelska. F: – Men kan du därför också säga dig vara bildkonstnär? S: – Naturligtvis inte! Bildernas verkshöjd avgörs i betraktarens öga så som jag ser det, däremot har jag prövat mina förutsättningar att klara hantverket och gestaltningen genom att studera måleri i perioder under fyra år, 2010 - 2013, på Gerlesborgsskolan, Bohuslän, för professor Georg Suttner, förutvarande rektor för Kungliga Konsthögskolan, Stockholm. F: – Hur gick undervisningen till? S: – Suttner undervisade oss enligt samma metodik som han utgick ifrån på Konsthögskolan; vi genomfors av allmän gemensam kritik i stora ateljén vid bildgenomgångarna, som alltid utgick från de bilder av var och en, som kunde ge upphov till bildteoretiska diskussioner. Vid genomgångarna delade vår handledare med sig av sin konstsyn: uppspaltningen av bildgestaltningen i två element, dels bildens föreställande, och dels bildens reella verklighet, Genom anteckningar under genomgångarna kunde vi bygga en språklig plattform av begrepp som preciserade och underlättade diskussionen och gav oss verktyg att besvara frågor om vårt måleri. I början av 50-talet var Suttner elev till den franske kubisten Fernand Legér i Paris och den öppna kritiken var ett inslag i dennes konstpedagogik som anammades av Suttner. Legér betonade, så också Suttner, färgbehandlingens och hantverksskicklighetens betydelse, vilka tillsammans skulle resultera i bildens reella verklighet och upplevelsen av bilden som ett subjekt. Bortsett från Suttners allmänna genomgångar var handledningen individuell. Vi målade för övrigt efter levande modell. F: – I flera av dina bilder är människorna frysta i ögonblick i någon slags stereotypi – är det så målat av oförmåga eller är det ett medvetet uttryck? S: – Jag fick så småningom syn på denna stelhet i poserna, och trots att jag hade valt just dessa uttryck för att de verkade allmängiltiga, så insåg jag att bildspråket avslöjade en slags cementering i min egen livshållning. Därför kan jag säga att det är bilden av mig själv jag målar fram. F: – Vad är det du vill berätta i dina målningar? S: – Det handlar om en inre övertygelse av vikten av att, – liksom i sagorna, överkomma hinder eller överskrida gränser. Jag kan kasta mig ut i motivet i ett dödsföraktande hopp – en symbolhandling för modet att blottlägga mitt inre liv offentligt. Jag kan i bildberättelsen besöka turistorter och göra vanligheter, men lyssnar in platsens särart såsom jag uppfattar den och låter någon detalj i bilden symbolisera och förstärka känslan. F: – I bilden Vågstycke (se statusuppdatering 2015-03-05) ses en kvinna vid rodret på en segelbåt under färd i relativ tydlig lutning. Hon bär räddningsväst fastsäkrad vid ett sittbrunnsbord, genom ett säkerhetsband i rött. Bandets röda färg har ett dualistiskt symbolvärde här – kvinnan garderar sig mot något som hotar att inträffa i en tänkt händelseutveckling, men samtidigt handlar situationen om ett slags trygghet och en förankring i bildsituationen.
2016-04-07 19:46:07
2016-04-07 19:39:33
2015-09-07 01:20:13 Under en period 2013 ägnade jag mig åt att studera och kopiera mästare, uppmanad till det av Suttner. I den fixerade stillheten hos gestalterna – vilket ger en tidlös närvaro, i Piero della Francescas målning Madonna and Child Attended by Angels, italienskt 1400-tal, levandegörs särskilt ynglingarna som lånar ut sina poser förnämt draperade för att föreställa änglar. I en referens till detta verk prövade jag att återge de unga herrarnas gestik. Jag tecknade i kompositionen också upp figuren av marmorstatyn Nike från Samothrake, för att förstärka en känsla av låsning i motivet. Övningen gav mig insyn i vikten av fokus på centralmotivet, och hur gruppering av figurer av liknande mått och deras vridning in mot centrum kan ge en förstärkt upplevelse av enhetlighet i bilden. Foto: C. Byberg
2016-04-07 19:16:02
2015-09-02 14:56:21 Fig 1 Undermålning av Självporträtt med havsfru II (beskuren) på en dubbeltonad tonbotten neapelgult och bränd sienna. Mytiska och heroiska gestalter befolkar min idévärld såsom i undermålningen av Självporträtt med havsfru II (figur 1). Motivet har först tecknats upp på frihand i en kompositionsstudie med kol och krita på papp (figur 2). Undermålningen målas därefter upp tunt i soloxiderad linolja i bränd sienna och rå umbra på belgiska Claessens akrylgrundade linneduk nr 160, ett halvsugande underlag i medelgrov gräng. Duken har för ändamålet fodrats upp på tysktillverkad kilram med 1 stege i måttet 140 x 100 cm, och spänts tills den ger ett angenämt motstånd för penselföringen. I oljefärgerna använder jag genomgående göteborgsföretaget Claessons soloxiderade, kallpressade råa linolja, tillverkad av svenskt lin, oxiderad utomhus i glaskärl minst 24 månader, vilket ger en högkvalitativ produkt för konstmåleri, med gott torkresultat, djup glans och god beständighet mot UV-ljus. Oljefärgen tillverkar jag för hand, genom traditionell rivningsmetod (figur 3). Pigment från franska märket Sennelier, eller det tyska Schminke, som uppges ha en 100-procentig renhet, mals med oljan till en kornfri substans med hjälp av glaslöpare på rivskiva, också i glas. Terror suger mest olja enligt min erfarenhet, kadmiumsubstitut minst. Den färdigrivna oljefärgen fylls slutligen upp i tub. En uppsättning av primärfärger och titan- och zinkvitt, de senare i 200-ml-tuber, ger en god tidsfrist när målningarna har mått som 200 x 140 cm, antingen jag målar i skikt eller à la prima, eller som oftast i kombination. För smärre partier mals pigment med palettkniv på rivskiva direkt för varje färgplan. Foto: C. Byberg
2016-04-07 19:12:53
2015-09-02 13:15:58 Fig 2 Kompositionsstudie för Självporträtt med havsfru II, i frihandsteckning med kol och krita på papp. Foto: C. Byberg
2016-04-07 19:07:53
2015-09-02 13:10:34 Fig 3 Pigmentet Terra Pozzuoli ses i figur 3 ligga klar för rivning. Färgen ger vid lasering finstämda rosa toner i karnationer. Foto: C.Byberg
2016-04-07 19:01:11
2015-02-27 10:57:59 Välkomna att följa en sporadisk dokumentation av måleriprocessen, vare sig det gäller uppslag till bilder, beskrivning av tekniker, måleriska avväganden, eller foton från någon utställning. Någon sammanhållande redovisning eftersträvar jag inte, men om en eventuell följare kan få någon behållning av min slapstick- liknande framställning, så är målet med statusuppdateringarna uppnådd. Foto: Sten G. Elfman, om inte annat anges. Välkomna! Nu börjar vi ... I GALLERI VÅGEN, Hamngatan 1, KRISTINEHAMN ställer jag ut bilder i arrangemang av Kristinehamns kommun, kulturförvaltningen. KONSTUTSTÄLLNINGEN pågår 14/2 – 15/3, 2015. Utställningens tema är Måleri från en inre resa. ÖPPETHÅLLANDE: tisdagar – söndagar, klockan 12.00 – 18.00. Fri entré. Välkomna! Samtliga bilder producerades under målarperioder 2010 – 2013, i måleristudier för professor Georg Suttner, förutvarande rektor för Kungliga Konsthögskolan, Stockholm. Bild två från vänster, med titeln Vågstycke, visades som en programpunkt på Suttners föreläsning Bildens reella och föreställande verklighet i Gerlesborgsskolans offentliga föreläsningsserie 2012
Läs mer om Christina
[Biografi] [Kontakt] [Konstverk] [Utställningar] [Satusuppdateringar]

Konstverk

Salto Mortale
Salto Mortale
Pris: 14.000kr
Fux
Fux
Pris: 22.000kr
Vintervittne
Vintervittne
Pris: 5.500kr
Normandy Blues
Normandy Blues
Pris: såldkr
Isvaksövning
Isvaksövning
Pris: 6.000kr
Sakralt hopp
Sakralt hopp
Pris: 14.000kr
Viste
Viste
Pris: såldkr
Dianas tempel
Dianas tempel
Pris: 8.000kr
Karriär
Karriär
Pris: 24.000kr
Nike I, diptyk
Nike I, diptyk
Pris: 10.000kr
Nike II, diptyk
Nike II, diptyk
Pris: 10.000kr
Sophias spegling
Sophias spegling
Pris: 5.700kr
Blå segel
Blå segel
Pris: såldkr
Chimär
Chimär
Pris: 10 000kr
I drömmen
I drömmen
Pris: såldkr